A Karib Tenger Kalózai
A Karib Tenger Kalózai
.:Menü:.
 
.:Bejelentkezés:.
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
.:Számláló:.
Indulás: 2006-03-01
 
.:Naptár:.
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
.:Szavazás:.
Lezárt szavazások
 
.:Szvazás:.
Szavazás
Ki a kedvenced a Karibtengerkarózaiban ???

Williem Turner
Jack Sparrow
Elisabeth Sann
Barbarossa kapitány
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
KTK
A Karib Tenger Kalózai 3
 
.:A Karib Tenger Kalózai:.
Várod a Karib Tenger Kalózai 3-mat ?

állatian
nagyon
kicsit
nem annyira
nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
.:Jack,Will:.
KTK
 
Jobb klikk!
 
Látogatók
látogató van itt
 
 
 
 
*A Film*
*A Film* : Minden a Fimről

Minden a Fimről

  2007.05.20. 11:47

A Karib Tenger Kalózai...

A Filmről A Karib-tenger kalózai : A Fekete Gyöngy átka alapötletét a Disney-park egyik közkedvelt látványossága adta, amely a karib-tengeri kalózok életét mutatja be a látogatók számára. A Disney Stúdió vezetõi jól tudták, hogy egy ilyen látványos és romantikus történet filmre vitelére az egész szakmában csak egy ember képes: a legendás producer, Jerry Bruckheimer. És Bruckheimer, aki mindig is szerelmese volt a kalózfilmeknek, és régóta szerette volna letenni a névjegyét ebben a mûfajban, túlontúl nagynak érezte a kihívást ahhoz, hogy nemet mondjon. Bruckheimer forgatókönyvírónak a Shrek két szerzõjét, Ted Elliotot és Terry Rossiót nyerte meg, akik azzal az javaslattal álltak elõ, hogy a hagyományos kalóztörténetet természetfeletti elemekkel kellene izgalmasabbá tenni. Brucheimer lelkesen fogadta az ötletet, a két forgatókönyvíró pedig vadul nekilátott a vázlat kidolgozásának. Még javában dolgoztak a könyvön, amikor Bruckheimer már nekifogott összeállítani a stábot. Rendezõnek Gore Verbinskit, A kör és A mexikói rendezõjét szemelte ki. „Gore egyéni stílussal és rendkívül nagy szakmai tapasztalattal rendelkezik, továbbá ragyogó a humora – mondja Bruckheimer. – Nem kellett túl sokat kapacitálni, az elsõ találkozásunkkor rábólintott a felkérésre.” „Imádom a kalózokat. A kalózkodás számomra nem annyira a rablásról, mint inkább a zabolátlan szabadságvágyról szól – magyarázza Verbinksi. – Abban a korban, amikor a kalózok éltek, kegyetlen törvények uralkodtak, egy szelet kenyér ellopásáért fellógatták az embert. Aki alacsony sorból származott, és boldogulni akart, kénytelen volt áthágni a szabályokat.” A rendezõ megvolt, következhetett a szereposztás. A Bruckheimer-filmek híresek arról, hogy mindig elképesztõ sztárparádéval kényeztetik a közönséget. Nem kivétel ez alól A Karib-tenger kalózai nem. „Álomcsapat jött össze – mondja Verbinski. – Ritkán adatik meg rendezõnek, hogy ennyi kiválósággal dolgozzon.” „A nézõ imádja a sztárokat, de legfõképp azt szereti, ha kedvenceit szokatlan szerepkörben látja viszont – magyarázza Bruckheimer. – A fõszerepre olyasvalakit kerestünk, akit senki sem várna egy Disney-filmben. A választásunk Johnny Deppre esett. Aki ismeri õt, tudja, hogy nem könnyû becserkészni. Sztárgázsival nem lehet levenni a lábáról, csak olyan munkát vállal el, ami mûvészileg is kielégíti. Ezúttal személyes okok is közrejátszhattak abban, hogy igen mondott a felkérésre: a gyerekeit akarta meglepni ezzel az alakítással.” A srácok biztos élvezni fogják apuka alakítását, bár Sparrow kapitány távolról sem az a típus, akit példaképül lehetne állítani a gyerekek elé. „Jack alapjában véve egy széltoló – mondja Verbinski. – Kemény fickó, de ha nem muszáj, nem harcol, inkább a csavaros eszét használja.” „Jack mindig a talpára esik, és sohasem adja fel – elemzi a figurát Depp. – Egyetlen szerelme a hajója, amely a szabadságot szimbolizálja számára: az egész történet során nem akar mást, mint visszaszerezni azt. Közben persze elkövet tisztességtelen dolgokat, de igazából csak egy valami érdekli: bármi áron visszaszerezni a Fekete Gyöngyöt.” Depp hatalmas ambícióval látott neki a szerep kidolgozásának. Teljesen újszerû figurát akart létrehozni, és megalkotásához a Rolling Stones legendás gitárosát, Keith Richardot használta modellként. „Minden kornak megvannak a maga rockcsillaga. A XVII-XVIII. századé a kalózok voltak” – magyarázza. Sparrow kapitány nagy ellenfelét, a velejéig gonosz Barbarossát az Oscar-díjas Geoffrey Rush alakítja. „Olyan színészt kerestünk, aki méltó párja és ellenpontja Deppnek – magyarázza Bruckheimer. – Rush zseniális mûvész, és az ördögi figurákat különösen nagy fantáziával kelti életre.” Rush ugyanolyan alapossággal látott készült a szerepre, mint Depp. Bonyolult karakterrajzot készített az elátkozott kapitányról, és egészen a gyerekkoráig visszamenõleg kidolgozta az élettörténetét. Rush és Depp mániákus igényessége a forgatáson is megmutatkozott: a felvételek között folyamatosan a két forgatókönyvírót nyúzták (akik a Bruckheimer-filmek hagyományainak megfelelõen végig jelen voltak a forgatáson), és jeleneteiket csiszolgatták velük. „Geoffrey teljesen kiszámíthatatlan – beszél partnerérõl Depp. – Mindig változtat valamit a jeleneten, imádja kizökkenteni és új ötletekkel zavarba hozni a partnerét; egyszóval szakasztott olyan, mint én.” Will Turner, a jóképû ifjú kovács szerepére Bruckheimer A Gyûrûk Ura Legolasát, Orlando Bloomot kérte fel, akinek képességeirõl korábbi közös filmjükben, A Sólyom végveszélyben címû produkcióban már meggyõzõdhetett. „Óriási szerencsével még azelõtt sikerült megszereznem, hogy kitört volta körülötte ez A Gyûrûk Ura-hisztéria” – mondja Bruckheimer. „Orlando egy naiv, tisztességes fiatalember formál meg, aki váratlanul egy életveszélyes kaland kellõs közepébe csöppen, de megállja a helyét, és a történet végére igazi férfivá érik. Az egész filmben övé a legnehezebb szerep” – dicséri ifjú kollégáját Depp. „Jack Sparrow, a dörzsölt kalóz és Will Turner, a talpig becsületes ifjú kapcsolata tele van feszültséggel – elemzi a két figurát Bruckheimer. – Will apa nélkül nõtt fel, azok a tengerésztisztek a példaképei, akiket Port Royalban maga körül látott. De Sparrow mellett megtanulja, hogy az ostoba társadalmi szabályokat igenis át kell hágni.” Will szerelmét, Elizabeth Swannt a 18 esztendõs angol Keira Knightley alakítja, akit korábban a Baljós árnyak és a Csavard be, mint Beckam címû filmekben láthattunk. Knightley legnagyobb szívfájdalma az volt, hogy nem kellett ugyanolyan vívótréningen átesnie, mint nagynevû színésztársainak. „Verekszem a filmben gyertyatartóval, rúddal, még ágytállal is, csak épp karddal nem. De Jerry és Gore megígérte, hogy a következõ filmünkben írnak nekem egy vívójelenetet.” Elizabeth atyját, Swann kormányzót a nagyszerû angol színész, Jonathan Pryce formálja meg, Norrington sorhajóhadnagyot pedig, akihez Swann mindenáron hozzá akarja kényszeríteni a lányát, az ugyancsak angol Jack Davenport kelti életre. „Elizabeth apja nem gonosz, csak úgy véli, hogy az alacsony származású Will Turner nem méltó a lánya kezére – magyarázza Verbinski. – Jonathan Pryce nagyszerûen oldotta meg a szerepet: az õ Watherby Swannja nem egyszerûen egy arrogáns angol fõtiszt, hanem egy aggódó apa, aki a legjobbat akarja a lányának. A jóképû, törekvõ Norrington alakítójáról, Jack Davenportról így vélekedik Verbinski: „Jack igazi karakterszínész, aki kiválóan ért hozzá, hogy humoros elemeket keverjen a játékába.”. Míg Keira Knightley a kardot, Davenport a látványos kalózruhákat irigyelte színésztársaitól „Elnéztem Johnnyt a színes fejkendõjével és a rasta hajfürtjeivel, és majd megszakadt a szívem. Én úgy néztem ki a jelmezemben, mint egy fagylalt.” A fõszereplõket tömérdek színes figura veszi körül a filmben. Különösen Barbarossa kalózai mulatságosak, akiket a kapitány a világ különbözõ részein kikötõi kocsmák mélyérõl szedett össze. Válogatásukra a producer és a rendezõ is különös gondot fordított, és a vidám kompánia a forgatási idõ alatt és után is megszámlálhatatlan órát töltött együtt. „Õrült társaság volt, a karibi forgatáson külön szárnyban laktak, és a valóságban is úgy éltek, mint a kalózok” – emlékezik Rush. A színészeken kívül fontos szerep jutott a filmben néhány állatnak. Barbarossa hûséges majmát két cabochon majom alakította, egy hím és egy nõstény: kedves kis hófehér pofácskájukat növényi festékkel színezték sötétre, hogy démonibban hasson. Rush külön kiképzést kapott, hogy megfelelõen tudjon bánni a majmokkal. Minden kalózfilm nélkülözhetetlen kelléke a vállon ülõ papagáj: õt három madár játszotta, az elsõ ücsörgött, a második beszélt, a harmadik pedig röpdösött. Az üldögélõs madár olyan étvágygerjesztõnek találta az õt hurcoló színész, David Bailie fülét, hogy folyamatosan és nagy élvezettel csipegette a forgatáson. A stáb már épp indulni készült a karibi forgatásra, amikor kiderült, hogy a szigeteken súlyos fertõzõ betegség tizedeli a madárállományt, és tilos bevinni papagájokat. A produkció egyik állatszelidítõje ekkor nagy sietve a helyszínre utazott, és felhajtott egy maradat, amely színben, mintázatban hasonlított a korábbi papagájokra. Az állatok bizalmatlanságának legyõzéséhez azonban idõ kell: az idomár úgy igyekezett felgyorsítani a folyamatot, hogy éjjel-nappal a kezén, vállán hurcolta a madarat, és folyamatosan beszélt hozzá. A módszer bevált: a papagáj nagyszerûen helyt ült a karibi forgatások során. KALÓZISKOLA Bár A Karib-tenger kalózai csak egy tüneményes mese, a filmkészítõk a történeti hûséget olyan komolyan vették, hogy külön történészt szerzõdtettek a stáb mellé Peter Twist személyében. „A kalózkodás története egyidõs a hajózáséval – magyarázza Twist. – A kalózok eredetileg a saját szakállukra tevékenykedtek, késõbb elõfordult, hogy állami zsoldba álltak, és királyi engedéllyel fosztogatták az ellenséges hajókat. Ez a tevékenység aztán olyan jövedelmezõnek bizonyult, hogy békeidõben sem tudtak felhagyni vele.” Az elásott kalózkincsekrõl szóló mesék viszont merõben a képzelet szüleményei. „A kalózok a zsákmány megszerzése után azonnal megosztoztak, aztán behajóztak egy viszonylag baráti kikötõbe, és nem mozdultak, amíg az egész pénzt el nem verték kártyára, italra, nõre. Mire kitántorogtak a kocsmákból, már nem volt mit elásniuk.” A film ugyan nem köthetõ egyetlen konkrét dátumhoz vagy évszámhoz sem, de hangulatában leginkább az 1720 és 1750 közötti évtizedeket idézi. Ez a kalózok aranykorának utolsó idõszaka; bár hõseink nem sejtik, új korszak kezdõdik, a kapitalizmusé, amely nem tûri, hogy bárki is akadályozza az áruk és a tõke szabad áramlását. A stáb sokat tanult Twisttõl, a színészeknek azonban az elméleti képzésen kívül gyakorlati oktatáson is rész kellett venniük, hogy elsajátítsák a kardforgatás mûvészetét. A több hetes tréninget a szakma nagy öregje, Robert Anderson vezetette, aki több mint ötven éve dolgozik vívómesterként, és már Errol Flynt is iskolázta, a „The Master of Ballantrea” vívójeleneteiben pedig a dublõreként dolgozott. Rush-ék valóságos kalóziskolát jártak ki, hogy megtanulják, miként kell bánni a legkülönfélébb vágó és szúrófegyverekkel, szablyákkal, vívótõrökkel, rövid kardokkal. Depp és Bloom viszonylag könnyû helyzetben volt: elõbbi a Don Juan DeMarco forgatása elõtt már alapos kiképzésen esett át, utóbbi nemrég fejezte be A Gyûrûk Ura forgatását, ahol ugyancsak alapos vívóoktatást kapott – mellesleg épp Robert Andersontól. KEZDÕDIK A FORGATÁS A forgatás 2002. október 9-én kezdõdött. Az elsõ két hét stúdióban telt, a Fekete Gyöngy kapitányi fülkéjében és a kormányzói palota belsõiben játszódó jeleneteket vették fel. Ezután a Palos Verdes-i Marinelandbe helyezték át a székhelyüket. Ez egy ismert turistalátványosság, csodálatos, 180 fokos panorámával a Csendes óceánra. Nincsenek illúzióromboló villanyvezetékek, vasúti sínek, belógó épületek – ilyen „idõtlen” látképet közel s távol képtelenség találni a kaliforniai tengerparton. A lélegzetelállító kilátást minden nagy filmstúdió igyekszik kihasználni, és Bruckheimer-csapat is itt építette fel a Port Royal-i Charles Erõdöt, ahol a film elsõ része játszódik. A trópusi jeleneteket a filmesek eredetileg a Long Beach-i Catalina Islandon akarták felvenni, ám hamar ráébredtek, hogy a hiteles hatás érdekében messzebb kell utazniuk. Körülnéztek Ausztráliában és Thaiföldön is, de végül be kellett látniuk, hogy a Karib-tengerhez egyik sem fogható. „A víznek, a homoknak és pálmafáknak itt hasonlíthatatlan a minõsége, leleplezõdött volna a csalás” – mondja Verbinski. Irány tehát a Karib-tenger. Hónapok teltek kereséssel, több mint húsz különbözõ szigetet néztek meg, de beleütköztek az emberiség egyik legfõbb problémájába: a túlnépesedésbe. „Ha találtunk egy normális szigetet, rögtön elõtrappolt a fák közül néhány turista – folytatja Verbinski. – Olyasmi, hogy lakatlan sziget, ma már egyszerûen nem létezik.” Logisztikai központnak végül St. Vincentet választották, amelynek ugyan nincs fehér homokos strandja, viszont közel esik néhány olyan szigethez, amely alkalmasnak tûnt a forgatásra. 2002 augusztusában kezdõdtek meg az építési munkák a szigeteken, és 2003. január 18-án futott be St. Vincent kikõtõjébe a színészekkel, a felszereléssel és a stábbal dugig megrakott hajó. St. Vincent nem igazán felkapott turistacélpont, és mire a csapat elfoglalta a városka összes szabad hotelszobáját és fizetõvendég-szállását, a szigetre gyakorlatilag ki lehetett volna akasztani a „Megtelt” táblát. A forgatási helyszínek egy 20-25 kilométeres sugarú körön belül szétszórva helyezkedtek el a tengeren, a hajókat így nem csak filmezésre, hanem szállításra is használták. Több száz ember utazott rajtuk naponta másfél-két órát a helyszínekre, este pedig vissza a szállásra. A legmegterhelõbb idõszak az a két hét volt, amikor Wallilabutól 12-20 kilométerre a nyílt tengeren filmeztek. „Mindaz a rossz, amit a tengeri forgatásokról mondanak, színigaz – állítja Verbinski. – Ami elromolhat, el is romlik. Ha a hajó beáll a helyes irányba, megváltozik a szél. Ha a szél jó irányból fúj, a nap rossz felõl süt. A hullámok két-három méter magasak, úgyhogy hiába vagyunk többszörösen lehorgonyozva, minden mozog, a színészek mögött a díszletek összevissza csúszkálnak. És akkor még nem beszéltem a tengeri betegségrõl, amitõl semmiféle varázspirula nem óv meg.” A tengeri forgatások Dariusz Wolski operatõrt is megizzasztották. „Normális körülmények között az ember tudja, merre halad a nap, és ennek megfelelõen választja meg a forgatási irányokat, hogy folyamatosságot adjon a felvételeknek. A hajó viszont fütyül az operatõr elképzéseire, arra megy, amerre a szél fúj.” A KALÓZOK INGÓSÁGAI A produkcióhoz, melynek összköltsége több mint 120 millió dollárra rúgott, számos nagyszabású díszlet készült. Néhányról már szóltunk, a leglátványosabbról azonban még nem. Ez a kalózok kincses barlangja, ahol a sok rablott drágaságot õrzik. A rendezõ és a producer szabad kezet adott Brian Morris díszlettervezõnek, aki elképesztõ búvóhelyet tervezett, vízi utakkal, vizesárokkal, szerteágazó barlangokkal, és rémületes sziklákkal. A díszlet a Disney burbanki stúdiójában épült fel, ugyanott, ahol korábban egy másik Bruckheimer-film, az Armageddon aszteroida-jeleneteit forgatták. Száz építõmunkás öt hónapig dolgozott a díszleten; csupán a barlang feltöltéséhez több mint egymillió liter vizet használtak fel. Verbinski mindenhová aranyat akart. „A kalózok nem mûgyûjtõk: a pénzre mennek” – ismételgette a díszlettervezõ csapat tagjainak, akik százával festették be aranyszínûre a sziklákat, és több száz méternyi gyöngysort és nyakláncot teregettek szét a barlangban. Egy New Orleans-i és egy kanadai cég gyártotta a filmben szereplõ érméket. Ezek valamennyien az akkortájt használatos arany és ezüstpénzek pontos másolatai: majdnem egymilliót használt belõlük a produkció. Kalózfilm nem lehet meg hajók nélkül. A filmben több vízi jármû játszik fontos szerepet: a villámgyors Interceptor, amely egy kétárbocos klipper; a Dauntless hadihajó, és a titokzatos Fekete Gyöngy, amelyet néhány évvel korábban lopott el Jacktõl Barbarossa. A producerek eredetileg úgy gondolták, hogy mindhárom hajót a produkciónak kell megépítenie, ám Seattle-ben rábukkantak egy hajóra, amely a Grace Harbor-i Kikötõi Hatóság birtokában állt, és kis átalakítással alkalmassá lehetett tenni arra, hogy eljátssza az Interceptor szerepét. A Lady Washinghton egy XVIII. századi híres hajó hiteles másolata volt: fürge, jól irányítható vízi jármû, és tökéletesen kiképzett legénység járt hozzá. Olyan tökéletes állapotban volt, hogy az átalakítások után a „saját lábán” tette meg majd hétezer kilométeres utat Port Townsendtõl Long Beach-ig és onnan a karibi szigetekig. A legénység tagjai – profi tengerészek és oktatók, fiatalok és idõsek, férfiak és nõk vegyesen – a St. Vincentbe érkezés után sem hagyták sorsára a hajót, hanem kalózjelmezbe bújtak, és így vettek részt a forgatáson. A Dauntlesst a Victory nevû, egykor száz ágyús hadihajó alapján építették meg. A Victory számtalan csatában jeleskedett, és a maga idejében a flotta büszkesége volt. Ma már nincs meg, a filmesek modellek alapján rekonstruálták. 150 ember három és fél hónapig dolgozott rajta esõben, napsütésben egy Long Beach-i vízi dokkban. Maga a díszlet egy félig szétboncolt hajóra hasonlít, oldala több helyen hiányzik, hogy a kamerával be lehessen látni a hajó belsejébe. A Fekete Gyöngy megalkotása ehhez képest gyerekjáték volt. A díszlet a Long Beach Dome-ban készült el, röpke három hónap alatt. A nyílt vízi felvételek során egy vontatóhajó mozgatta, amit az utómunkák során számítógépes technikával retusáltak ki a képrõl. HA A HOLDFÉNY ÉJJEL RÁSÜT… A Karib-tenger kalózainak mûfaji újdonsága, hogy a kalóztémát természetfölötti elemekkel keveri. Barbarossa és kalózai az átok hatására a holdfényben világító csontvázakká alakulnak át: ezt a meghökkentõ hatást, amely egyszerre hat félelmetesen és mulatságosan a vásznon, vizuális effektusokkal, és a számítógépes animáció alkalmazásával érték el az alkotók. A világító csontvázak életre keltésének feladatát az Industrial Light & Magic kapta. A tervezõk elõször fényképfelvételeket készítettek a jelmezbe bújtatott, kisminkelt színészekrõl, majd külön-külön megrajzolták mindegyikük csontváz-változatát. Amikor a rendezõ elégedett volt a karakterrajzokkal, a csapat szkenneléssel elkészítette a mûvészek háromdimenziós számítógépes portréját. Külön kép készült a testükrõl, és külön a fejükrõl, továbbá született egy rendkívül részletes és anatómiailag is pontos számítógépes csontvázmodell is. Ezt a modellt illesztették össze az egyes személyek háromdimenziós képével. A tervezõk végül szárított pulykahús-darabok beszkennelt képét rétegezték rá a csontvázakra, hogy a csontra rászikkadt hús érzetét keltsék, és hajjal, szakállal, különféle jelmezekkel látták el a száz százalékig számítógéppel generált figurákat. Technikai szempontból Verbinskiék számára a legkeményebb diót azoknak az akciójeleneteknek a felvétele jelentette, amelyekben a csontvázak hús-vér emberekkel tusakodnak. „A katonákat játszó színészek a semmivel harcoltak, ami már önmagában elég különös látványt keltett – meséli a rendezõ. – Ráadásul sok közeli kézikamerás felvételt alkalmaztunk, ami a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a kamera rászegezõdött a levegõ egy pontjára, ahol a képzeletbeli csontváz állt, felolvastuk a csontváz szövegét, aztán a kamera átsvenkelt a következõ nem létezõ csontvázra, és így tovább. Rengeteg vitatkoztunk rajta, hogy mire állítsuk az élességet, és más gondjaink is voltak, de végül az Industrial Light & Magic mindent rendbetett.” HARC A KIKÖTÕBEN A vízi csaták zömét 2002 novemberében, a Los Angeles-i kikötõben vették fel. A felvételek iszonyatos megterhelést róttak a színészekre: Johnny Depp és Keira Knightley például majdnem három teljes forgatási napot töltött mindenféle védõháló és biztosítókötél nélkül egy keskeny pallón, amely a Fekete Gyöngy fedélzetének szélérõl nyúlt ki a háborgó habok fölé. „Amikor eljött a leugrás pillanata, a rendezõ felajánlotta, hogy a dublõröm megcsinálja helyettem, mire hetykén azt feleltem, hogy ha már ennyit ácsorogtam itt, csak nem képzeli, hogy a csúcsponton átadom a helyemet másnak?” – emlékszik Knightley. A tengeri fürdõ persze alaposan megtépázta Keira toalettjét, és nem tett jót Depp gondosan dekorált rasta fürtjeinek sem. Ezt a hajviseletet egyébként Depp találta ki a figura számára, és õ maga dolgozta ki Sparrow kapitány teljes jelmezét és egész megjelenését. Alapossága nem ismert határokat: a forgatás megkezdése elõtt például három fogára aranykoronát tetetett (14, 18, illetve 22 karátos aranyból), egy negyediket pedig platinával koronáztatta meg. „Többet akartam, de Jerry Bruckheimer nem engedte” – meséli nevetve Depp. A kellékek összeválogatásakor Verbinskiék maximális korhûségre törekedtek. Depp filmbéli kardja igazi régiség, valamikor XVIII. század közepén készült. De még számos más eredeti kard szerepel a filmben, ezeket Londonban vásárolták össze egy kisebb vagyonért. Londonban készültek a parókák is: csaknem négyszázat használtak belõlük a produkcióban, és a fontosabb szereplõk közül Orlando Bloom az egyetlen, aki megúszta a viselésüket. De nem járt jól, mert õ viszont hajmeghosszabbítókat kapott, amelyek rögzítése alkalmanként öt-hat órát vett igénybe.

 
.:Óra:.
 
.:Társoldalak:.
 
.:Háttérzene:.
 
.:Chat:.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
.:Szavazás:.
Milyen az oldalam ???

Állati jó
Szuper
Elmegy
Lehetne jobb is
Rossz
Szar
Töröld ki!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
.:Csók jelenet (az esküvő) :.
A Karib Tenger Kalózai
 
*ELVIHETŐK ! ! !*
 
.:Ne Lopj !:.
Légyszi ne lopj !!!
 
Egérkövető
Free cursors for MySpace at www.totallyfreecursors.com!
 
A Karib Tenger Kalózai 3
myspaceLyrics
 
.:A Fekete Gyöngy Átka:.
 
.:A Holtak Kincse:.
 
.:A Világ Végén:.
 
.:Játékok:.
 

Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu